Read more about conversational tone here.
بدون لینک داخلی، موتورهای جستجو نمیتوانند آنها را پیدا و فهرست کنند. هرچند امروز وبسایتها دارای نقشه سایت هستند که URL صفحات سایت شما را فهرست میکند، ولی باز هم ممکن است موتورهای جستجو مدت زیادی طول بکشد تا در نهایت به این صفحات برسند. با ساختن لینکهای داخلی به صفحات تازه منتشر شده خود، راههای بیشتری را برای دستیابی به آن محتوا در اختیار موتورهای جستجو قرار میدهید. وب سایت سئو هاب به عنوان یک مرکز آموزش سئو شما عزیزان و هنرآموزان را در راستای آموزش سئو یاری مینماید. از این دست آموزش ها میتوانیم به انواع استراتژی سئو ، انتخاب کلمه کلیدی ، آموزش لینک سازی داخلی ، سئو معنایی ، چک لیست سئو داخلی و… اشاره کنیم.
به لینک سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس ها به گوگل استفاده می شود و اگر از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید برای سئو سایت شما مفید است. تگ Alt کمک می کند که اگر کاربر شما به هر دلیلی نتوانست عکس را مشاهده کند با استفاده از متنی که در این عکس به عنوان موضوع قرار داده اید متوجه شود که موضوع عکس چیست. اشکال مختلفی که هریک مزایای خاص خود را دارند و با استفاده از روشی خاص پیگیری میشوند. در ادامه قرار است تا 7 روش برای ساخت لینک داخلی برای سایت را موردبحث و بررسی قرار دهیم و درباره هریک نکاتی را بیان کنیم.
با استفاده از لینک سازی داخلی به راحتی می توانید از یک محتوا، به صفحات و مطالب مرتبط خود لینک بدهید و با این کار، کاربران را ترغیب به خواندن آن محتوا کنید. این کار باعث می شود تا کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند و یکی از فاکتور های مهم سئو که همان مدت زمان ماندن کاربران در سایت است، به افزایش رتبه شما در گوگل کمک کند. اما تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند تنها یک نمونه از تأثیر بک لینک ها در سئو سایت است. علاوه بر این گوگل به سن دامنه، آتوریتی، مرتبط بودن سایت ها به همدیگر، تنوع لینک ها، طول و کیفیت محتوا، انتخاب انکر تکست مناسب، مکان لینک (داخل محتوا بهتر از فوتر یا ساید بار است) و… نیز اهمیت زیادی می دهد. در ضمن برای بهبود سئوی سایت خودتان تنها به کسب یا خرید بک لینک اکتفا نکنید چون تا زمانی که تمام فاکتورها و اصول سئو را رعایت نکنید، این کار تأثیر زیادی روی بهبود سئو سایت شما نخواهد داشت.
در واقع کلمه کلیدی اصلی، همان کلمهای است که برای کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل برای ما دارای اولویت است. داشتن بک لینک به عنوان یک فاکتور مهم در سئو می باشد و در کنار دیگر فاکتورها و به عنوان یک مکمل اثرگذار خواهد بود. از آنجائیکه فاکتورهای متفاوتی در سئوی سایت دخیل هستند هیچگونه تضمینی در قبال تاثیرپذیری مثبت یا منفی از بک لینک ها نمی توان ارائه داد. در صورتیکه در حین سفارش، استراتژی مناسبی را در نظر بگیرید، بدون شک احتمال اثرگذاری بک لینک ها افزایش خواهد داشت و می توانید خرید بک لینک طبیعی داشته باشید. در صورتی که قصد خرید بک لینک جامع نداشته باشید، می توانید خرید بک لینک رپورتاژی را به صورت جداگانه در برنامه خود قرار دهید. به کمک این پکیج ها، بک لینک ها به تعداد دلخواه، به صورت رپورتاژهای اختصاصی مجله ای خبری یا وبلاگی برای شما ایجاد می شوند.
اگر این بک لینک ها مطابق الگوریتم های گوگل هم باشد تاثیر بسیار بیشتری خواهند گذاشت. تمام بک لینک هایی که در زیر دسته بندی شده است بصورت دائمی و هرمی و چند لایه می باشد که پیشرفته ترین نوع لینک سازی می باشد. لینک سازی ( Link Building ) به معنای ایجاد لینک های ساختاریافته در داخل و خارج یک وب سایت می باشد . لینک سازی یا همان link building مجموعه ای از کارهاست که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به یک صفحه وب سایت انجام می شود. کارهایی که احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد.
سفارش لینک سازی
خرید بک لینک طبیعی یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی سایتها میباشد. حال این بک لینکها میتوانند به صورت طبیعی ایجاد شوند که در این صورت بهترین نوع بک لینک سازی خواهند بود. همچون اشتراکگذاری محتوای شما توسط بازدیدکنندگانتان در شبکههای اجتماعی.
در واقع لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی محسوب می شود که در همان سایت صورت می گیرد. ساده ترین نوع لینک سازی داخلی، لینک دادن به دسته بندی مربوط به همان محتوا است! مثلاً اگر در زمینه افزایش فروش، محتوایی در سایت خود منتشر کرده باشید، می توانید به دسته بندی افزایش فروش در همان محتوا لینک بدهید.
هزینه و قیمت پکیج بک لینک هر سایتی هم بسته به نوع خدمات ارائه شده، تعداد بک لینک های دریافتی، بالا یا پایین بودن دامین آتوریتی و پیج آتوریتی آن سایت، فالو یا نوفالو بودن لینک ها و… متفاوت خواهد بود. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، لینک سازی روی سایت یکی از مشتریان سئو روز منجر به افزایش بیش از ۲ برابری در بازدیدها گردیده است. تفاوت این سرویس ها تنها در تعداد لینک های ایجاد شده و نوع رپورتاژهای ثبت شده می باشد و از نظر کیفیت هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند. مثلاً با انتشار یک پست مهمان در یک سایت دیگر، می توانید از آن مقاله به سایت خود لینک دهید.
معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار میدم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جستوجو، به استراتژی، تکنیکهای اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم. این روزها و با پیشرفت دنیای دیجیتال، استفاده از وبسایتها افزایش یافته است.
هم اکنون می توانید این کتاب ارزشمند که به عنوان رفرنس اساتید در خیلی از موسسات آموزشی تدریس می شود را تهیه کنید.
لینک سازی داخلی و خارجی هر دو به بهبود سئوی سایت کمک می کنند اما با این حال تفاوت هایی هم دارند! در لینک سازی داخلی، لینک سازی بین صفحاتی صورت می گیرد داخل همان سایت هستند. به همین دلیل درست است که تاثیر خوبی روی سئو سایت دارند اما در نهایت نمی تواند اندازه لینک سازی خارجی تاثیر گذار باشد. در لینک سازی خارجی از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شود و به همین دلیل است که تاثیر بیشتر دارد. البته شما باید از سایت هایی لینک بگیرید که دامین اتوریتی بالا تری نسبت به سایت شما داشته باشد!
اگر در دنیای وبسایت و سئو در حال فعالیت باشید، بهخوبی میدانید که ابزارهای کاربردی دررسیدن به نتیجه بهتر اهمیت… اگر در زمینه ساختن لینک داخلی تجربه دارید یا با استفاده از نکات موجود در این راهنما شاهد تغییراتی در رتبه سایت خود شدهاید، این تغییرات را با ما در میان بگذارید. برای آشنایی با سئو و بهینهسازی سایت، میتوانید به آموزشهای رایگان سئو در آکادمی نوین مراجعه کنید. وقتی کاربر وارد یک محتوا میشود باید بتواند مطالب مرتبط را پیدا کند، اگر چیزی نیاز به توضیح بیشتر دارد باید لینک داده شود تا کاربر اطلاعات بیشتری کسب کند. در واقع یک مسیر برای کاربر ایجاد میکند تا بتواند به چیزهایی که میخواهد دست پیدا کند.
چرا که لینک سازی توسط این پکیج ها به صورت ترکیبی و جامع انجام می شود. این پکیج ها با خرید بک لینک انبوه برای سایت تفاوت دارند و به صورت تدریجی و در طی یک زمان مشخص اجرا می شوند و جزو قوی ترین پکیج های لینک سازی به شمار می روند و یک استراتژی مشخص و بهینه برای اجرای لینک سازی پیاده سازی می شود. در صورتی که قصد دارید تمامی مراحل ۰ تا ۱۰۰ لینک سازی بر عهده سئوسل باشد می توانید یکی از این پکیج ها را سفارش دهید. متاسفانه در عمل سایتهایی مشاهده میگردند که کیفیت محتوا و یا سئوی داخلی مناسبی ندارند ولی با انجام برخی از تکنیکها همچون خرید بک لینک موثر، قوی، اصولی و طبیعی در صدر نتایج هستند. اینجاست که رقابت در بازار آنلاین بیش از پیش حائز اهمیت است و لازم است سایت شما که تمامی فاکتورهای کیفی را رعایت نموده به صدر نتایج دست یابد.
بک لینک های از نوع فالو باعث می شوند که گوگل و سایر موتورهای جست و جو بتوانند لینک مورد نظر را دنبال کنند و به آدرس وب سایت شما برسند. بک لینک های فالو بر اساس رنک صفحه ی مورد نظر و اعتبار دامنه ی سایت ساخته می شوند و باعث انتقال ارزش و اعتبار صفحه به سایت هدف می شوند. در واقع ربات های موتورهای جست و جو به دنبال لینک های فالو می باشند. هنگامی که شما در وب سایتتان یک لینک فالو ایجاد می کنید، این پیام را به موتورهای جست و جو می دهید که این لینک شامل محتوای با ارزشی است. هر چند که تولید محتوای جامع و هدفمند عامل بسیار مهمی در سئو و بهینه سازی سایت است اما تنها با تولید محتوا نمی توان در کلمات کلیدی سایت رتبه گرفت و باید بک لینک سازی را برای سایت ایجاد نمود. هیچ متخصص سئو منکر قدرت بالای بک لینکهای واقعی در ارتقا وبسایتها نیست.
پس مطمئن باشید، بک لینک هنوز هم همان قوت و انرژی پیشین خود را برای ارتقا رتبه وبسایتها دارا است، بهشرط آنکه اصولی و کارشناسانه از آنها استفاده شود. بک لینک ها به رباتهای موتورهای جستوجو کمک میکنند تا لینک هایی که به وبسایت شما داده شده است را پیدا کرده و سایت شما را بهینهتر crawl کنند (بخزند). خرید بک لینک فالو، بهخصوص برای وبسایت های تازه راهاندازی شده اهمیت ویژهای دارد زیرا بک لینک ها به سریعتر پیدا شدن و ایندکس شدن وبسایت کمک میکنند. لینک های لایه اول در لابهلای محتواهای اختصاصیای هستند که توسط متخصص تولید محتوا ایجاد میشوند.
لینک سازی به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که در این مقاله از وبلاگ شاپفا به بررسی کامل هر دوی آن ها و تفاوت میان آن ها پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم. خدمات رپورتاژ آگهی هم به بک لینک های دریافتی با استفاده از ایجاد یک صفحه یا محتوای جدید سایت های پر بازدید، خبری و معتبر گفته می شود. می توان گفت این نوع، قابل اطمینان ترین روش خرید بک لینک محسوب می شود. پرداخت مبلغی در ازای دریافت و خرید بک لینک یک راه سریع برای رتبه بندی در بین برترین های جستجو است به شرطی که لینک های خریداری شده دارای ویژگی نوفالو (nofollow) نباشند. ویژگی نوفالو به موتورهای جستجو دستور می دهد که این بک لینک را نخزیده و پیج رنک (معیاری برای تشخیص میزان اهمیت صفحات وبسایت) را به این لینک ها منتقل نکنند.
سفارش لینک سازی
بک لینک (backlink) معمولاً inbound link یا incoming link (لینک ورودی به سایت) نامیده میشود. مدتهاست که دریافت بک لینک های انبوه برای یک سایت به هدف افزایش رتبه، دیگر اثر بخش نیستند و در خوشبینانه ترین حالت باعث بی اثر شدن بک لینک ها می شود. بنابراین جهت دریافت بک لینک های تقویتی اثر بخش لازم است آن ها را با متدهای جدیدی به کار بگیرید که یکی از این متدها استفاده بک لینک های تقویتی در لایه دوم به بعد در شبکه لینک سازی است.
سفارش لینک سازی
همچنین مخاطبتان را به کمک آن لینکها تغذیه کنید و ارزش محتوایتان را افزایش دهید. در هر سایت صفحاتی وجود دارند که نسبت به سایر صفحات از ارزش بیشتری برخوردارند. به عنوان مثال صفحات مربوط به خدمات سایت شما ارزش زیادی دارند و کاربران از طریق این صفحات می توانند سفارش خدمات خود را ثبت کنند. مثلاً اگر سایت خدماتی دارید، صفحات مهم و خدمات خود را در مطالب مرتبط لینک کنید تا علاوه بر تبلیغات غیر مستقیم برای کاربران، بتوانید ارزشمند بودن آن صفحه را هم به گوگل نشان دهید. کلمات کلیدی اصلی مربوط به صفحات اصلی با عنوان آنکر تکست شناخته می شوند که در لینک سازی داخلی و خارجی مفهوم مهمی محسوب می شود.
در زمینه لینک سازی، امن ترین راه برای در امان ماندن از تغییرات الگوریتمی گوگل، برونسپاری خدمات لینک سازی هست. مجموعه نشونت با تجربه چندین ساله در حوزه سئو، کلیه خدمات لینک سازی رو به صورت اصولی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد تا تغییرات الگوریتمی گوگل ریسک چندانی برای شما نداشته باشه. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ خدمات سئوی مجموعهٔ ما با کارشناسان ما تماس بگیرید. خزندههای گوگل از لینک صفحات قدیمی و شناخته شده توسط موتور جستجو شروع میکند تا به صفحات جدید و تازه منتشر شده برسد.
به همینخاطر توصیه میشود قبل از خرید یا ثبت رپرتاژ آگهی، به فکر بازاریابی محتوا و ایجاد یک رابطه منسجم بین بخشهای مختلف سایت باشید. در ادامه این مطلب، ابتدا به بررسی اهمیت استفاده از لینک داخلی پرداخته و در آخر چند نمونه استراتژی لینکسازی داخلی در اختیارتان قرار میدهیم. منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی برای صفحه مربوط به آن کلمه می باشد. هر کلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت تخصصی در حال فعالیت روی کلمه های مطرح شده است.
شما با استفاده از این قابلیت میتوانید سایتهایی که به رقبایتان لینک داده اند و به شما لینک نداده اند را استخراج نمایید. لینک آگهی ویژه که در بخش نیازمندیها قرار دارد، در رپورتاژ آگهی شما نیز در بخش “بسپارمگ” ثبت خواهد شد. لینکهای مورد استفاده در استراتژی به طور کلی از مطالب و محتواهای قبلی سایت برداشته شده است و با کلمات مشخصی به سایت شما و صفحات مختلف لینک داده شده است.
هرگز به لینک دهی در یک کلمه کلیدی، دستهبندی، مقاله یا صفحه سایت بسنده نکنید و یک بسته و پلن بک را برای کل سایت خود و تمامی قسمت های آن اجرا نمایید. این نوع از لینک سازی به منظور ایجاد بکلینک از سایت به سایت دیگری می باشد. برای ساخت لینکهای داخلی و خارجی ابتدا بهتر است با مفهومی به نام انکر تکستanchor text آشنا شویم.انکر معنای لنگر می دهد پس انکر تکست در واقع به معنای متنی ست که لنگرگاه لینک شما است. با فعال بودن در شبکه های اجتماعی تعامل خود با افراد را افزایش می دهید و اینگونه افراد بیشتری لینک وب سایت شما را به دیگران معرفی می کنند.
به نوشتهای که لینک روی آن سوار میشود (در مثال بالا، عبارت پونه مدیا) انکر تکست یا Anchor Text میگوییم. البته ناگفته نماند که لینک سازی روی تصاویر هم امکان پذیر است و لازم نیست که انکر شما حتما متن باشد. شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید. بک لینک های نوع پروفایلی، کامنتی و فرومی و انجمنی و … کاملا واضح و مشخص هستند و دیگر نیازی نیست درمورد آن ها به شما توضیحاتی را اعلام کنیم. متاسفانه سالهاست که سئوکارها انکرتکست ها را بیش از حد اشباع کردهاند به همین دلیل گوگل مجبور شده است که الگوریتم خودش را در مورد الگوریتم انکرتکست تغییر دهد و سایتهایی که دنبال دستکاری هستند را جریمه و پنالتی کند. شما می توانید برای بررسی لینک های دیگران از وبسایت های Ahrefs، SEMrush، Alexa، Moz، Majestic استفاده کنید.
بدیهی است که دریافت لینک به این راحتی اتفاق نمیافتد، مگر اینکه شما واقعاً چیزی ویژه داشته باشید که سایر صاحبان سایتها بخواهند در سایتهای خود ذکر کنند. بنابراین مهم نیست که صفحه شما چقدر عالی است، باید برای تبلیغ آن سرمایهگذاری کنید. هرچه افراد بیشتری صفحه شما را ببینند، احتمال اینکه برخی از آنها در نهایت به آن لینک شوند بیشتر میشود.
این دامنه ها دارای قدرت دامنه (Domain Authority) بسیار زیادی نیز بوده و دارای پیج رنکهای بسیار بالایی هستند. معمولاً سایتهایی که امکان لینکسازی رایگان در آنها وجود دارد یا لینک های خروجیشان نوفالو هستند یا اسپم اسکور دامنه به قدری بالاست که انتشار بک لینک روی این دامنه بیشتر تاثیر منفی دارد تا مثبت. تنها بعضی از دامنههای مناسب پیدا میشوند که امکان لینکسازی قوی و با کیفیت روی آن وجود دارد.
وظیفه پکیج های بک لینک تقویتی نیز تقویت کردن بک لینک ها و رپورتاژهاییست که ایجاد کرده اید. اجرای این پکیج برای لایه اصلی وب سایت شما پیشنهاد نمی گردد و در لایه های ۲ یا ۳ به بعد استفاده خواهند شد. خرید بک لینک طبیعی و قوی با هر عنوانی که باشد، گوگل با آن مخالف است. چرا که گوگل همواره در تلاش است که نتایج جستجو را به نحوی بهینه نماید که حق به حقدار برسد و این بسیار عالیست. خرید بک لینک برای سایت در زمره تکنیکهای کلاه سیاه محسوب میگردید که هماکنون توسط تیم سئوسل با رعایت بسیاری از نکات امنیتی و طبیعیسازی لینکسازیها، به کلاه خاکستری تبدیل شده است و احتمال پنالتی شدن سایت بسیار پایین است.