همه چیز درباره‌ی کاشت مو؛ انواع، مراقبت‌های لازم، عوارض و جدیدترین روش دیجی‌کالا مگ

به عنوان مثال ، اگر تنگی سر مانع از دستیابی به یک نوار دیگر شود ، ممکن است بیماری که یک بار کاشت مو به روش FUT انجام داده است برای بار دوم کاندیدای مناسبی برای FUT نباشد. ناحیه اهدا در سر آقایان محدود به نواحی کوچکی در پشت و دو طرف سر است. از طرفی اکثر بیماران مرد موهای روی ناحیه اهدا را کوتاه نگه می‌دارند، و بنابراین روش‌هایی مانند برش نواری FUT ممکن است گزینه خوبی برای آن‌ها نباشد. عوارض کاشت مو به روش SUT بسیار کم بوده و دوره نقاهت در این روش نیز کوتاه‌­تر از سایر روش‌­ها است.

کاشت مو

از دیگر عواملی که تعیین می‌کند مدت زمان کاشت مو چند ساعت است؟ میزان مهارت تخصص پزشک است. هر چه میزان تجربه و تبحر پزشک بیشتر باشد، مدت زمان کاشت مو به حداقل می‌رسد.

رضایت نهایی از انجام کاشت مو تقریبا بعد از شش ماه مشخص می شود. تعداد بسیار کمی از افراد از کاشت مو ناراضی هستند چون در نهایت کاشت مو نسبت به طاس بودن طرفدار بیشتری دارد.

به طور کلی برای اکثر روش‌ها این دوره به مدت یک تا دو هفته پس از انجام کار است. این دوره نیز برای بهبود زخم‌های به وجود آمده بر اثر کاشت مو و یا درد در ناحیه مورد نظر است.

در دوره نقاهت باید مراقبت‌های پس از کاشت مو را به طور دقیق و کامل رعایت نمود تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که انجام این مراقبت‌ها در کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت و همچنین بهبود زخم‌ها و درد، تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

کاشت مو

میتونید حضوری به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک متخصص شما را ویزیت کنه یا اگر در شهرستان هستید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. عمل کاشت مو اگر توسط پزشک متخصص با تجربه انجام شود ببدون عوارض خواهد بود. کلینیک آتریسا با استفاده از جدیدترین متدها و تیم کاملا حرفه ای سابقه ی چندین ساله دارد. آتریسا با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تجهیزات استریل در محیطی VIP خدمات کاشت مو را ارائه می دهد.

در روش کاشت مو FIT، روند پیوند مو کمی طولانی‌تر است و گرافت‌های برداشته شده باید در زمان کمتر از 4 ساعت بر روی بخش‌های مورد نظر پیوند شوند، از این رو احتمال از بین رفتن فولیکول‌های مو به صفر می‌رسد. یکی از معایب این روش که در FUT وجود ندارد، بحث سرعت عمل پایین آن است که چند روز زمان لازم دارد تا تمامی گرافت‌ها برداشته و پیوند مو به طور کامل انجام شود. در این مطلب به طور کامل با عمل کاشت مو (Hair Transplant) آشنا شدیم و به تکنیک های نوین کاشت مو پرداختیم.

ممکن است با مشاهده تصاویری از کاشت مو، نقاط قرمزرنگی را روی سر افراد مشاهده کرده باشید که به نظر دردناک می­‌رسد.

کاشت مو طبیعی؛ بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا + عکس

همچنین ممکن است پس از انجام این عمل کمی درد داشته باشید که در این صورت پزشک متخصص دارو های زیر را تجویز می نماید. «کلینیک پوست و موی ساعی» با اولویت این امر و بکارگیری دستگاه های روز و مجهز، در محیطی زیبا و آرام، در قلب شهر تهران در حال ارائه بهترین خدمات درمانی و زیبایی به هموطنان در سراسر ایران است. در عمل کاشت موی سر سن متقاضیان از اهیمت زیادی برخوردار است. بهتر است که این عمل برای افراد کمتر از 25 سال انجام نشود و این عمل در سن های بالاتر صورت پذیرد.

SUT یکی از روش های کاشت موی سر است که بدون نیاز به جراحی و پانسمان انجام می پذیرد و از این رو طول درمان نیز در این روش تا حد چشمگیری کاهش می یابد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

پزشکان یا تکنسین‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، اغلب از ذره بین‌هایی استفاده می‌کنند که باعث افزایش دقت، کارایی و سرعت کالبد شکافی شود. کاشت مو در کلینیک زیبایی آنیل به تمامی روش‌های رایج (FUT،SUT،FIT،BHT) انجام می‌شود. لازم به ذکر است، نحوه برداشت گرافت به شکل 2 متد زیر انجام می شود. ممکن است حدود ۶ تا ۹ ماه بعد از کاشت مو متوجه رشد موها شوید.

رژیم‌هایی سنگین هستند که باعث کاهش وزن بیش از ۷ کیلو در ماه می‌شوند. پس بهتر است برای کاهش وزن علاوه بر استفاده از رژیم‌های غذایی استاندارد، ورزش و تحرک هم داشته باشید. سیر یکی از گیاهان پرمصرف است که به خواص زیادی که دارد معروف است. شما بعد از کاشت مو باید از مصرف مواد سرخ کردنی و مضر دوری کنید و مواد مفید مصرف کنید.

جراح در این مرحله سوراخ ها یا روزنه هایی را با استفاده از چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد خواهد کرد و هرکدام از گرفت ها به صورت خیلی دقیق و با ظرافت در سوراخ ها قرار خواهد داد. دیگر اعضای تیم نیز در کاشتن گرفت ها به جراح کمک خواهند کرد.

مثلا در تکنیک‌های کاشت مو تهران به روش FIT و FUT در زمان جراحی ممکن است خونریزی زیادی داشته باشید. همچنین عفونت و ورم صورت و زیر چشم از دیگر عوارض این تکنیک است. اما عوارض کاشت مو به روش SUT کمتر از روش‌های دیگر است و دوره بهبودی کوتاه‌تری دارد. در نهایت ممکن است دو نفر توسط یک پزشک با روشی مشابه کاشت مو انجام دهند اما نتیجه یکسان نباشد.

معمولا برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و بیماران کاملا هوشیار هستند و از این رو نیازی به نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی نخواهند داشت. هزینه کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت و عوامل دیگر برای هر فرد متفاوت است. برای کاشت مو، جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می‌دهد یا از روش پیوند مو استفاده می‌کنند.

باقی ماندن دائمی جای زخم روی سر پیامد جدی این روش کاشت مو است. البته راه‌های مختلفی برای کمرنگ کردن جای بخیه‌ها وجود دارد که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته ایم.

تاریخچه جراحی کاشت مو با تکامل مداوم از نظر تکنیک ها و فن آوری ها مشخص می شود. برداشت واحد فولیکولی (FUE) در اوایل دهه ۲۰۰۰ یک رویداد انقلابی بود که هیجان زیادی ایجاد کرد و برخی انتظار داشتند که کاملاً جایگزین پیوند / انتقال واحد فولیکولی (FUT) شود.

سپس پوست جدا شده توسط تیم جراحی به ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ گرفت کوچک به صورت تک تک یا دسته های چندتایی تقسیم می شود. کیفیت مو، رنگ مو سایز ناحیه مورد هدف بر تعداد و نوع گرفت ها (graft) تأثیر دارد. به همین دلیل نیز بسیاری این روش کاشت مو را به دو روش قبلی ترجیح می دهند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، گرافت‏ های تک فولیکولی (تک مویی)  نوار برداشته می شوند. گرافت ‏های 2 تایی در عقب خط رویش مو و گرافت‏ های 3 تایی در بالای سر کاشت می ‏شوند.

جراح فولیکول­‌های مو را، از آن بخش­‌هایی که طاس نیستند یا از موهای موجود بر سطح پوست بدن، برمی­‌دارد و در نواحی طاس سر قرار می­‌دهد. عمل کاشت مو باعث می­‌شود، فولیکول­‌های آسیب‌دیده ترمیم شوند و دوباره رشد کنند. پزشک با بررسی وضعیت رشد مو و طاسی سر تعیین می‌کند که این روش برای شما مناسب است یا نه. نحوه کاشت مو به روشFUT به این صورت هست که بعد از برداشت نوار شامل مو و تفکیک آن به فولیکول های قابل کاشت طبق الگویی که برای مراجعه کننده ترسیم شده با دقت و ظرافت بالا و کاملا بصورت تک تک و منظم فولیکول ها کاشته می شود .

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هریک از این روش ها پرداخته و مراحل کاشت مو در کلینیک زیبایی آنیل را بیان کنیم. بله اگر ناحیه پشت سر برای اهدای مو مناسب نباشد، ممکن است جراح فولیکول مو را از ناحیه بازو، پاها یا ناحیه تناسلی استخراج کند. هرچه موها در ناحیه بانک مو بیشتر و ضخیم‌تر باشند، نتیجه کاشت هم بهتر خواهد بود.

این فرایند حرکتی شبیه پانچ کردن میباشد و بدلیل ویژگی های ایمپلنتر تمام شیارها (روزنه های رویش مو ) به طور یکسان ایجاد می شود و گرافت مو در عمق دقیق با توجه به ضخامت گرافت و ویژگی های پوست سر بیمار قرار می گیرد. قلم ایمپلنتر  (قلم های کاشت مو ) دیگر مشکلات کاشت توسط تیغ و پنس را به طور کامل مرتفع گردانده است. عمل کاشت مو از جمله عمل‌هایی است که اگر مراقبت‌های بعد از عمل و توصیه‌های پزشک به‌خوبی انجام نشود نتیجه مناسبی برای بیمار به همراه نخواهد داشت. یکی از مهم‌ترین اقدامات نحوه شستشو موهای سر بعد از کاشت مو می‌باشد که باید به‌صورت اصولی انجام شود تا فولیکول‌های مو تازه کاشته شده دچار آسیب نشود.

چه دارویی پس از کاشت مو مصرف کنم؟ باید بگوییم بله مصرف برخی از داروها و غذاها و رعایت موارد مراقبت پس از عمل ، باعث بهبود روند رشد موهای کاشته شده می شود. مصرف داروی ماینوکسیدیل و فیناستراید که هر دو مورد تأیید FDA هستند، به گرفتن نتیجه بهتر از عمل کاشت و رشد بهتر موها پس از کاشت کمک می کنند.

زمان لازم برای پیوند فولیکول‌ها با توجه به نیاز متقاضیان متغیر است. در حالت کلی، بازه زمانی ۴ تا ۸ ساعت برای انجام این عمل زیبایی کافی است. در برخی تکنیک‌ها، بین زمان استخراج فولیکول‌ها و زمان کاشت آن‌ها یک روز فاصله وجود دارد و این عمل در دو روز انجام می‌شود. متقاضی در تمام مدت جراحی کاملا هوشیار بوده و کاشت مو از طریق بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.

اگر بیمار به داشتن موهای ضخیم تر تمایل داشته باشد و یا بعد از عمل دچار ریزش مو شود، با تایید پزشک احتمالا به یک جلسه دیگر نیز نیاز خواهد داشت. به انتقال فولیکول­‌های مو از ناحیه‌­ی پشت سر به جلوی سر، کاشت طبیعی مو می­‌گویند. روش‌­های کاشت مو شامل دو نوع جراحی و بدون جراحی است؛ امروز با پیشرفت فناوری و وجود دستگاه‌­های پیشرفته، روش‌­های بدون جراحی با عوارض کمتر و اثرگذاری بیشتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در کاشت مو دکتر متخصص یک برش ظریف در ناحیه بانک مو ایجاد می‌کند؛ تا فولیکول‌های مورد نیاز را برداشته و سپس در محل طاسی سر در حفره‌هایی که قبلا ایجاد کرده است؛ قرار دهد.

  • در نهایت واحد های فولیکولار برداشت شده از محل بانک مو در ماده نگهدارنده مخصوص خود در اختیار پزشک متخصص کاشت قرار گرفته تا فرآیند کاشت انجام شود که این مرحله نیز با دو تکنیک انجام میپذیرد.
  • این مشکل ممکن است به صورت موقت و یا دائمی باشد و در هر دو حالت، ممکن است باعث افزایش استرس و ناراحتی شخص شود.
  • حتی امکان پرداخت هزینه به صورت اقساط در کلینیک صدف وجود دارد.
  • مورد دیگری که باید به آن توجه شود این است که، مردانی که دارای ریزش مو می باشند، تنها می توانند از قسمت پشت سر به عنوان ناحیه اهدا کننده برای پیوند استفاده کند.
  • از مراحل جراحی با کمک این روش می‌توان به برداشت فولیکول، آماده سازی و در نهایت پیوند به ناحیه دریافت کننده اشاره کرد.
  • معمولا برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و بیماران کاملا هوشیار هستند و از این رو نیازی به نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی نخواهند داشت.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد. در کل می توان با توجه به موارد اشاره شده کاشت مو به روش FUE را جدید ترین روش بعد از روش FUT برای درمان طاسی و ریزش مو دانست . کاشت مو به روش FUE یکی از روش های پرطرفدار می باشد می توان گفت FUE روش تکامل یافته روش FUT می باشد .

دارویی خاصی جهت مصرف قبل از عمل تجویز نمی‌شود مگر مراجعه کننده شرایط یا بیماری خاصی داشته باشد و نیاز داشته باشد قبل از عمل داروی خاصی مصرف کند. در زمان مشاوره به تمام سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد پاسخ خواهند داد. برای مثال به شما توضیح خواهند داد چند هفته قبل از کاشت نباید مواد الکلی و دخانیات مصرف کنید.

فقط فولیکول‏ هایی که بالاترین شانس زنده ماندن را دارند برای کاشت مو انتخاب می ‏شوند. تکنسین‏ های ماهر با یک میکروسکوپ استریو، با قدرت بالا گرافت ‏های فولیکولی را آماده می کنند.

برای مثال، نوع الگوی ریزش مو، سن، شرایط بانک مو و جنسیت عوامل اصلی در انتخاب بهترین روش کاشت مو هستند. مدت زمانی که نباید به موهای کاشته شده دست زد، به روش کاشت مو بستگی دارد.

به همین خاطر در صورتی که تمایل به استفاده از امکانات بیشتر برای دست یافتن به نتایج بهتر دارید، لازم است هزینه های بیشتری را صرف نمایید. گاهاً تبلیغاتی مبنی بر هزینه های پایین و استفاده از بهترین روش جهت پیوند مو صورت می گیرد که خلاف واقع خواهد بود. در جراحی کاشت موی سر نیز مانند سایر جراحی ها، باید نکاتی را قبل از عمل رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از کاشت مو بگیرید. روش دیگری که برای استخراج و پیوند گرافت‌ها استفاده می‌شود تکنیک SUT است.

کاشت مو

✔ در مجموعه تهران بیوتی سنتر در تمام روش های کاشت مو برای افزایش ظرافت و زیبایی کاشت مو که حالت کاشت کاملا طبیعی باشد خط رویش با گرافت های تک تار مویی انجام میشود. این امر باعث طبیعی شدن هر چه بیشتر کاشت شده به طوری که انجام کاشت مو به راحتی قابل تشخیص نباشد. ✔ سعی کنید تا ۳ روز اول پس از کاشت مو طبیعی موهای کاشته شده را شانه نزنید تا شاهد ریزش موی بیشتری نباشید.

با این وجود اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از بانک موی خود برای پیوند استفاده کرده‌اند، از نتیجه به دست آمده از این عمل راضی‌اند. تقریباً هر شخصی می‌تواند از بانک موی خود برای پیوند و کاشت مو استفاده کند. اما استفاده از بانک موی دیگران برای کاشت ممکن است با واکنش‌ و ایجاد حساسیت در پوست سر شما همراه شود. در این شرایط احتمال زیادی دارد که پوست سر شما به پیوند جواب نداده و شما به نتیجه دلخواهتان دست پیدا نکنید.

البته بهترین زمان برای انجام کاشت مو به طور کل به شرایط هر فرد بستگی دارد. در تشخیص و توصیه های درماتنی ریزش مو مراجعه به دکتر ریزش مو میتواند به شما کمک کند.

روش micro fit نسبت به سایر روش‌های کاشت مو، تراکم بیشتری را می‌دهد و همین امر باعث شده است تا این روش نسبت به سایر روش‌ها طرفداران بیشتری داشته باشد. در روش میکروفیت با استفاده از سوزن‌های خاصی، برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده انجام می‌شود. در این روش همچنین از یک دستگاه کوچک برای برداشتن فولیکول‌های مو، باز کردن سوراخ‌های کوچک و کاشت مو استفاده می‌شود و امکان برداشت و کاشت مو به‌صورت همزمان در این روش وجود دارد. عوامل مختلفی در تعیین تکنیک مناسب کاشت مو دخالت مستقیم دارند.

• بعد از عمل دلمه ‏هایی اطراف گرافت‏ ها تشکیل می ‏شود که چند روز بعد با شستشوی مرتب روزانه از بین می‏ روند. شروع به رشد می‏ کنند و ساقه‏ های جدید مو از پوست بیرون می‏ آیند. قسمت طاس سر 12-9 ماه پس از پیوند کاملاً حالت عادی خود را به دست می آورند. نمای محل کاشت به گونه ‏ای است که هیچ کس متوجه کاشت مو در این محل نخواهد شد.

از دیگر دلایل ریزش مو می توان به عدم مراقبت و نگهداری درست از موها، استفاده از شامپوی نامناسب، خواب ناکافی، استرس زیاد، شیمی درمانی، و عفونت و بیماری های قارچی مربوط به سر اشاره کرد.

بلکه بنا به نوع تکنیک به­‌کاررفته جهت این عمل و شرایط بعد از عمل، زمان حاصل شدن جواب شاید کمی فرق کند ولی این امر معمولا وابسته به اینکه در چه فصلی کاشت مو صورت گرفته، ندارد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما